tiistai 3. elokuuta 2010

Joku vihaa, joku rakastaa...

Kumpaan sinä kuulut? Minusta tekstitaulut on ihania:) Ne sopii lahjaksi, ne ilahduttaa arjessa. Niillä voi viestiä, että hei täällä asuu hauskoja ihmisiä:) Toisista ne on mauttomia, rumia ja tylsiä.

Minulle sopisi tämä oikein hyvin:D

Ja näin arjen taas alkaessa tämä!! Huhheijjaa, että tämä äiti on väsynyt!! Ompeluinnostus sentään nosti päätään. Löysin itseni tänään kangaskaupasta huutelemassa "tätä metri, tätäkin metri". Suunnitelmia nimittäin hyörii päässä ja pakko aloittaa toteutus:)

Tämäkin totta ajoittain.

Meille tämä ei ehkä sopisi, sillä olen ihan himosiivoaja. Mutta antaisiko se luvan vähän laiskotella?

Ihana, niiiin ihana!!

Minulla on ollut tänään kiirekiirekiire!! Piti kotiin tullessa tarkistaa, että onko minulla vielä ballerinoissa pohjat tallella vai kuluiko ne kävellessä pois, nimittäin sen verran olen tänään katuja tallaillut. Piti käydä siellä ja täällä ja tuolla ja huh! Sain kuitenkin asiat hommattua, löysin mitä etsinkin jne. eli nyt on tooosi hyvä mieli.

Tyttöjen tarhan aloitus on alkanut kivasti. Lapset osaa suhtautua arjen alkamiseen ihan ok. Toki pientä vastarintaa on havaittavissa? Huomenna varmaan blokkaan aiheesta "näin irroitat 5v:n Minnen sängyn pinnoista roikkumasta". Nimittäin tämä minun ihana pikkuinen esikoinen on himppusen aamu-uninen!! Piti tänäkin aamuna tarkastaa, että onko tyttö muuttunut yössä viisi vuotiaasta viisitoista vuotiaaksi... Kun peiton alta kuului "en varmasti herää, en en en, mee ite tarhaan".

Onhan se ymmärrettävää, että muutos koettelee. Kuukauden päästä on varmaan jo vähän rutiinin tuntua ja lähtö ei ole niin vaikeaa:) Näin ainakin silloin kun tyttö aloitti tarhan 3v sitten.

Mutta koulussa on ihanaa:) Kunhan taas pääsen hommiin kunnolla kiinni, niin minua ei pidättele mikään:)

Nyt iso pussi karkkia, iso tyyny ja tv:n eteen rehellisesti läsöttämään. En aio tehdä mitään, en varmasti:)

Muistakaa ARVONTA täällä. Olen aivan häkellyksissä osallistujien määrästä!! Uusia lukijoitakin on tullut monta. Tervetuloa kovasti, viihtykää:)

Myös täällä on iki-ihanan Juffen arvonta:) Hauska blogi muutenkin, kannattaa tutustua:)

Kuvat täältä ja täältä

Mutta nyt se tv:)

14 kommenttia:

Hipsu kirjoitti...

Oi mitä ihania kylttejä.
Meillä lapset eivät totu varmaan koskaan aamuisiin päiväkotiherätyksiin, sillä lähes vuosi on herätyksiä takana, eikä aamut ole helpottuneet ollenkaan.
Mutta olen kuullut, että monet lapset aikaistavat nukkumaanmenemistään ja aamuista tulee helpompia.
Meillä ovat myöhäistäneet nukahtamistaan ja aamuista on tullut entistä vaikeampia, paitsi niinä aamuina kun saisi nukkua heräävätkin kukonlaulun aikaan :D.
Niin nurinkurista :D.

dibsukka kirjoitti...

Juu arvaappa Hipsu kuka meilläkin tuli loma-aamuina seitsemän jälkeen kutittamaan poskesta sano "minua ei enään nukuta" :D

Meillä menee jo niin aikaisin nuo tytöt nukkumaan, että aikaistaa ei enään voi:( Veikkan ettei tyttöä oikeasti väsytä, häntä vaan ärsyttää;)

Ja jos omaa lapsuutta mietin, niin en ihmettele:) Taisi se muuten olla tänäkin aamuna kun mies minulle totesi "heräisit jo"...

TIEN kirjoitti...

Minä en tykkää noista valmiista tauluista. Aluksi tykkäsin, mutta en ole hankkinut yhtään. Minulla on tuo toiseksi viimeinen. Mutta olen itse sen väsännyt.;) Tuon ensimmäisen voisinkin laittaa heti askartelu listalleni!<3

Ihan oikeasti toiset ihmiset on kyllä aamu-unisia. Olisipas hauskaa, jos lapset voisivat tosiaan lähettää vuorostaan vanhempansa päiväksi tarhaan!;) Mitä siitä sitten tulisi? Onnellisia ja hauskaa pitäneitä vanhempia? Vai tulisiko sielläkin rajat vastaan samaan tapaan, kuin työelämässä?

Paula

Pieni Lintu kirjoitti...

Mä tykkään tekstijutuista, mutta yks mitä inhoan ja mies kans on ne "mistä on pienet pojat/tytöt tehty.." :P

dibsukka kirjoitti...

Paula: Miekin teen itse näitä pehmotauluina. Myönnän, että nuistakin on pari muuttumassa sellaiseksi...

Tosiaan meillä on koko perhe aamu-unista sakkia. Nukkuminen olis niiiiin ihanaa:)

Pieni Lintu: Moni on muuten sanonut samaa!! Minusta taas ne on suloisia:)

Anonyymi kirjoitti...

Ylin taulu minulle passaa kanssa. Suurimmaksi osaksi taulut on ärsyttäviä. Liikaa lässynlässyä.

-blogisi miespuolinen lukija-

heini kirjoitti...

Mä tykkään kovasti näistä tauluista! :)
Meillä lapset on olleet aina oikeita aamukukkujia, muistan ajan, kun meillä herättiin klo.5 joka aamu! Mutta kas, tänä kesänä meidänkin lapset ovat oppineet nukkumaan aamuisin pitempään, kahdeksaankin... Ihanaa, mamma on saanut nauttia! Pelottaa vaan miten käy, kun esikoisella alkaa koulu. Taidetaan meilläkin vetää poikaa jaloista sängystä ylös. :D Iltojen aikaistaminen on tääläkin jo aloitettu. :)
Eiköhän teidänkin neiti pian totu aikaisiin aamuihin, ja tarhaelämään. :)

-Heini-

Mia kirjoitti...

Minä tykkään tekstitauluista, kivoja oletkin bongannut. :)

Voi ei, meillä varmaan saattaa olla toinen sänkyyn tarraaja kun esikoululainen aloittaa pian taipaleensa. Nyt jo kyselee että pitääkö ihan joka päivä mennä! ;)

Niinu kirjoitti...

Nuo taulut on ihan kivoja:)
Naapurin portinpielessä on taulu: älä koirasta välitä,varo emäntää.
Se on mun mielestä ällö. Kuten toisen naapurin Kismet-aurinkovarjokin!
Joku pimeä yö käyn varmaan varastaan ne;D
Meillä poika herää helposti mutta tyttö on aamu-uninen niinkuin äitinsäkin...isänsä herää helposti vaikka kolmen tunnin yöunien jälkeen mutta käynnistyy muuten hitaasti:) Minä kun pääsen sängystä ylös(jos pääsen:),olen heti vauhdissa ja ekana ulkona ovesta...
Kaikki me ollaan erilaisia!

zanne kirjoitti...

Itse en pidä teksti tauluista, koska sain lapsena niistä yliannostuksen. Äitini mielestä kaikenlaiset vitsit, aforsimit jne olivat aina hurrrja hauskoja ja niitä olikin sitten ympäri taloa.

La Petite Princesse kirjoitti...

Minä rakastan noita kylttejä!

Onneksi ihan tässä meidän lähellä on Country White, josta saa ostettua kaikenmoista :)

Mari kirjoitti...

Meillä 5v on perinyt isänsä unenlahjat, viikonloppuisin nukkuu jonnekin 9-10 tienoille, kun äiti heräilee jo 7-8 aikaan :D. Ja meillä kanssa tarha-aamuina herääminen on tooosi vaikeeta.

Sara kirjoitti...

aivan ihania tauluja, sopisi meillekin tuollaiset tekstit xD Erityisesti tuo "my house was clean last week -sorry you missed it" ..

Katariina kirjoitti...

Ihania kylttejä, erityisesti tuo ylin, sopisi minullekin.. :)