sunnuntai 2. tammikuuta 2011

Uusi vuosi, uusi alku...

Minulle uuden vuoden alkaminen on aina eräänlainen uusi alku. Tuntuu, että tietyt asiat nollaantuvat ja että tammikuussa saa aloittaa alusta. Tamikuu kertoo siitä, että päivät pitenee, kevät on lähempänä. Aurinko lisääntyy, tulee enemmän energiaa. Ei tarvitse kantaa vuoden taakkaa harteillaan, vaan voi suunnitella, että mitä tänä vuonna. Minulla on unelmia vuodelle 2011, niitä oli myös vuodelle 2010 ja näin jälkeenpäin voin sanoa, että sain mitä halusin, sain sellaistakin mitä en olisi koskaan tahtonut.

Vuosi 2010 antoi surua ja onnea. Oli hyviä hetkiä, oli huonoja hetkiä, oli täyttä elämää jokainen päivä. Nuorimmaisen leikkaus ja anoppini poismeno olivat varjoja jotka pimensivät monia päiviä. Jälkimmäinen koskettaa elämäämme joka päivä, mutta sen on oppinut hiljalleen ymmärtävän. Kevät oli rankkaa aikaa, mutta sisälsi niitä pieniä arjen iloja joita on nyt hyvä muistella.

Vuosi 2010 oli minulle muutoksen vuosi. Elämä kotiäidistä muuttui opiskeluksi ja työssäkäynniksi. Heinäkuun helteillä istuin koulussa ja tein paljon työtä, että saavuttaisin haluamani. Raatamisen vastapainona vietin kaiken aikani perheen kanssa. Kesä kului nopeasti, mutta oli hyväsatoinen. Tutustuin moneen upeaan ihmiseen tuona keväänä ja kesänä, en unohda heitä koskaan.

Syksy toi uusia tuulia kun lapset aloittivat päiväkodin, mieheni aloitti opiskelun, minun tahti koulussa vain kiihtyi ja kaikki tuntui niin erilaiselle. Koulun ja arjen yhdistäminen sujui hyvin ja huomasin miten nautin uusista haasteista. Pian mukaan tuli työasiat ja huomasin alkutalvesta painavani töitä, olevani päättötyötä tekevä opiskelija, olevani ylityöllistetyn ja opiskelevan miehen vaimo ja kahden lapsen äiti. Huh, siltikin nautin siitä.

Marraskuussa sain vihdoin uuden ammatin, jatkoin töissä ja suunnittelin suuria. Vuodenvaihde toi sen, että työsopimuksessa ei komeile päättymispäivää:D On ihanaa huomata, että lapset ovat varttuneet vuoden aikana paljon. On ihanaa elää kahden vähän isomman lapsen kanssa. Tekemiset on helpompaa, menemiset monipuolisempia ja elämä muutenkin on jotenkin rennonpaa:) Huomaan, että "vauvat on iiihania" aikani on tainnut loppua? Meillä on nyt niin hyvä.

Entäs mitä vuonna 2011? Senhän te tulette lukemaan. Jos kaikki menee niinkuin jälleen unelmoin, niin muutoksia on tulossa...

Yksi ihana kokemus vuodelle kertyi tänään kun mieheni oli hommannut lapsenvahdin ja vei minut elokuviin ja ulos syömään. Oli ihanaa ja rentouttavaa. Aamupäivän kulutinkin aleshoppailuissa, hih, löytöjä:)

Toinen mullistus on se, että tästä päivästä alkaen mulla on oma auto. Siis ihan aina, siis aina tuossa parkissa valmiina jos haluan jonnekkin. Tähän asti meillä on eletty yhdellä autolla. Olen vienyt miestä töihin tai mies on mennyt kaverin kyydillä tai mie oon mennyt linkkurilla ja ja ja. Ei yhtään hyytävää aamua pysäkillä, ei yhtään liian aikaisin heräämistä miehen töihin viennin takia. Ei yhtään "ei me päästä ku ei oo autoa". Jippiiiii!!!

Mutta nyt haluan toivottaa jokaiselle onnellista ja ihanaa uutta vuotta 2011

8 kommenttia:

Kaaponkammari kirjoitti...

Voi miten ihana profiilikuvaus sinulla. Monen desilitran summana syntyy arkirakkaus:)

Tulin ensimmäistä kertaa visiitille ja mukavalle ja mielenkiintoiselle näyttää. Hyvää Uutta Vuotta!

dibsukka kirjoitti...

Kiitos:) Tervetuloa blogiini, tulethan toistekkin!

Kaaponkammari kirjoitti...

Juu, ja käyhän kammarissakin, josko meistä tulisi vaikka blogilukijoita toisillemme?

Saila kirjoitti...

Heippa! Täällä toinenkin uusi lukijasi ja profiilikuvaukseen ihastunut! Viime vuotesi kuulostaa hyvin toimeliaalle, mutta sitähän se monen nuoren perheen elämä on! Onnea tälle uudellekkin vuodelle - jäänpä seuraamaan unelmiesi ja haaveidesi toteutumista!

J&M kirjoitti...

Toivotaan että tämä vuosi oli enemmän kallellaan kaikkiin hyviin ja onnellisiin juttuihin! Niin ainakin toivon omalla kohdallani :)
Onnittelut autosta, helpottaa elämää aivan suunnattomasti :D

Hipsu kirjoitti...

Oi että mulla on tän vuoden joulukuussa valmistuminen edessä ja sitä päivää ootan ihan mahottomasti! Ja vähän ennen sitä päivää kun mä valmistun alkaa jo uudet opinnot jos mä vaan niihin pääsen mukaan :)! Sitä mä ootan sitten vielä enemmän kuin valmistumistani.
Ja jos hyvin käy niin mä työllistyn sitten siitä ammatista johonkin mihin lähden opiskelemaan syyskuussa jos vaan mut otetaan opiskelemaan :).
Haaveena olis myös ajokortti, että mun ei aina tarvis sanoa, että ei me päästä jos ei mies tuo, vaan joskus voisin sanoa, että voidaan tulla koska mulla on auto :). Se on kyllä vasta muutaman vuoden päästä edessä kunhan ensin olen työelämässä vakituisemmin tienaamassa että voin säästää ajokorttiin.
Mutta hei mä jään erittäin suurella mielenkiinnolla oottamaan mitä teidän elämässä haluat ja toivot tänä vuonna tapahtuvan. Ihastelen tuota sinun sinnikkyyttä ja tahdonvoimaa ja sitä että sä todella saavutat sen mitä haluat! IIIiiiiik-ihanaa! ♥
Mahtavaa tätä vuotta teidän perheelle!

ps. Minut yllätti menneenä vuotena se, että vauvakuumetta ei tullut kun näin pieniä vauvoja. Ei yhtään olisi tehnyt mieli vauvaa meille, eikä edes hoitoon meille. Mutta viime vuonna mä sain eläinvauvan, viisivuotiaasta asti toivomani ja haaveilemani ja se oli yhden suuren unelman täyttymys ♥.

-Essi- kirjoitti...

Ihanaa uutta vuoden ja mahdollisuuksien ja unelmien alkua sinullekkin!

Tää blogi on yhä vaan hyvän mielen tuoja ja uskollisesti luen ja tulen lukemaankin vaikka kommentointi jääkin vähemmälle.

Heh, meille vauvat ovat vielä niiiiin ihania, tälle kesälle odotellaan uutta tulijaa ;)

-Essi

dibsukka kirjoitti...

-Essi: Onnea pikku ihmisestä :)