sunnuntai 6. marraskuuta 2011

Mikä on kun ei taidot riitä?

Minä en osaa virkata! En osaa, en vaikka kuinka monesti olen opetellut.

Nyt moinen osaamattomuus harmittaa, sillä törmäsin aivan ihaniin virkattuihin lumihiutaleisiin. Hiutaleet on sokerivedellä kovetettu tommoisiksi ihaniksi.

Meille tulee teemaltaan "Valkoinen Joulu", nämä olisivat täydellisiä. Noh, ehkä vielä joskus opin?

Mutta teille jotka osaatte, eikös ole mahtavia. Liekkö idea jo vanha juttu, mutta jos tämä minulle on uusi, on tämä pakko olla jollekkin toisellekkin.

13 kommenttia:

jarna kirjoitti...

Ihania!

Kyllä minä ehkä oppisin virkkamaan, olen opetellut hiukkasen ja kivaa oli, mutta ei ole aikaa nyt harjoitella kunnolla.

Nanne kirjoitti...

Minä osaan ihan simppeleitä juttuja virkata, mutta noihin ei taida minunkaan taitoni riittää :D Tosin ainahan sitä vois kokeilla..löytyykö noihin ihan ohje jostain? On kyllä nättejä!

Triinu kirjoitti...

Ihania ovat, eikä oikeasti kamalan vaikeaa kun on hyvä neuvoja ja aikaa oppia.
Meilläkin on joka vuosi aluksi joku teemaväri, mutta lopputulos on yleensä iloinen värisoppa :) Viime vuonna oli juurikin valkoinen, ja valkoisia kuusenpalloja oli liki mahdoton löytää.

PIUZA kirjoitti...

Nuo saattavat olla myös nyplättyjä ovat niin hienon hienoja.:))

t.Paula

airamanna kirjoitti...

Kauniita hiutaleita!

Henna kirjoitti...

Ihania! Virkkaaminen on oikeastaan aika helppoa, kun niitä erilaisia silmukoita on vaan muutama erilainen. Kunnollisen ohjeen kanssa osaat varmasti sinäkin!

Henna S.

NorppaStiina kirjoitti...

Virkkaaminen on oikeasti melko helppoa! Oletko käynyt käspaikan sivuilla tai Viivin virkkausnetissä? Siellä on hyviä vinkkejä virkkaukseen. Käytän niitä paljon lasten kanssa. :)

dibsukka kirjoitti...

Nanne: Nuo kuvat on kirjasta 99 Snowflakes.

Triinu: Sama juttu, viime joulunakin piti olla valkoinen joulu, mutta miehen ja lasten ansiosta siitä tuli kaikkea muuta <3

NorppaStiina: Olen, äitini on kädestä pitäen opettanut, mutta ei:D Kuulemma teen siitä vaikeaa, äitini sanoo "usko jo, se on juuri noin helppoa" ja samaan aikaan minä teen jo kolmatta ylimääräistä koukeroa:D

TiinaV kirjoitti...

Minä virkkasin muutama (no viisi, kuusi?) vuotta sitten muutaman lumitähden ikkunakoristeeksi, tosin simppelimmän kuin noissa kuvissa. Kovetin sen Eri Keeper-vesiseoksella.

Taru kirjoitti...

Just eilen ripustin ensimmäisen ikkunaan :) EriKeeper taitaa tosiaankin olla parempi kovettaja, eikä pienet sokerihiiret ainakaan käy imeskelemässä...... (Kuten viime jouluna...)

dibsukka kirjoitti...

Taru: Niin tosiaan, minulla ei ole kokemusta nuista.

Kokeilin tehdä tähteä, sain aikaiseksi kivan lankalelun kissalle:D

Reissuja ja romantiikkaa kirjoitti...

Multa ei virkkaaminenkaan onnistu. Onneksi Ikea pelasti ja sieltä löytyi halavalla virkattuja tähtiä. Kipin kapin siis Ikeaan !

Jenni kirjoitti...

Minulla on tuo ko. kirja ja pari muutakin vastaavaa ja noiden virkkaaminen on loppujen lopuksi aika simppeliä kun "suomentaa" ohjeet itselleen ja piirtää esim paperille kuvion, siitä on helpompi ottaa mallia kuin pelkistä kirjoitetuista ohjeista.