lauantai 14. heinäkuuta 2012

Perjantai 13

Koko viikon olen miettinyt, että lähteäkkö perjantaina Rotuaari Piknikkiin katsomaan Chisua. Musiikkimakuni on aika monipuolinen, mutta painottuu todella vahvasti metallin puoleen. Chisu onkin tykkäämääni musiikkiin melkoinen poikkeus. Mutta voi, tykkään siitä niin paljon ja kuuntelen usein...
Loppuviikosta kaverit oli saanut ylipuhuttua minut mukaan, mutta oi ei, ei lippuja ja keikka loppuunmyyty. Noh, minähän teen haluamani eteen töitä ja niin sitä eilen päivällä sain liput hyppysiini. Jess. Ei jonotusta sateessa ja mahdollista lippujen ilman jäämistä. Keikka oli aivan ihana kokemus. Kannati raahata ahteri ulos ja ihmisten ilmoille. Chisun keikan aikana ei tullut vettä, mutta kun PMMP aloitti, niin satoi niin rankasti, että meidän kulku jatkui Hevimestaan. Baarissa törmäsin tuttuun ilmiöön. Miksi et juo? Miksi et juo alkoholia, ota edes yksi drinkki, joisit jo, ota jotain. Arghhhhhh. Olen ottanut tavaksi sanoa ihmisille, että saatan ottaa yhden, saatan mennä taksilla. En jaksa selittää, ei en juo, olen omalla autolla. Mun ystävä ymmärtää päätökseni aivan täysin ja ei kertaakaan eilen kysynyt "otatko alkoholia. Päinvastoin. Hän kantaa tiskiltä minulle baarin kauneimman drinkin, alkoholittomana tietenkin. Ihanaa kun joku ymmärtää ja ei jankkaa. Kiitos sinulle:)
Mä en tiedä mikä se minun absolutismissa on mikä ihmisiä vaivaa. Ymmärtäisin jos olisin selvinpäin joku nurkassa nyyhöttäjä ja hiljainen mököttäjä, mutta kun pah. En tarvitse alkoholia ollakseen iloinen, mennäkseni tanssimaan ja juttelemaan tyhmiä. Varmasti naurankin yhtä paljon, ellen jopa enemmänkin kuin hiprakassa olevat ystävät. Onko se sitä, että heitä ärsyttää kun eivät itse osaa olla ilman alkoholia? Vai se, että olisi mukavaa jos kaikki olisi kännissä, eikä muistaisi mitään vai mikä? Olisko teillä vastaavaa kokemusta tai kenties oletko sinä tämmöinen "joisit jotain" patistaja?

Noh, ainakin siitä juomattomuudesta oli iloa siinä vaiheessa kun yöllä ajelin lämpimällä autolla kotiin ja katselin kilometrin mittaista taksijonoa.
Tänään me ollaankin sitten pakastettu mansikoita. Grillattu ihania pihvejä ja tehty jätskiannoksia. Täällä on ukkostanut ja satanut vettä, järkky ilma.

Lapset ihan kohta alkaa yöunille, joten meillä alkaa miehen kanssa jännittävä leffamaraton kunnon mässyillä tottakai. Eilen oli aivan törkeän kivaa, mutta kyllä tämä vaan voittaa yöelämän. No heh, edellisestä piknikistä on 10v aikaa, joten olisko se seuraava sitten taas 10v päästä:D

Ihanaa lauantaita!

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihanaaa ja ihanan elämanmakuinen blogi! :) Sama homma täällä, että minua ei tuo kuningas alkoholi ole neljään vuoteen enää kiinnostanut ja aina alkuun sai vastailla miksi en juo ja olenko absolutisti.. No jos ei maistu niin ei maistu :D Ja juuri tuo yleensä itse olen porukan ensimmäisen tanssilattialla häkmöilemässä ja myös viimeinen! ;) Ole iloinen ja aito siinä vasta opittava taito! :) <3

Amy kirjoitti...

Mä olen aina ollut se kieltäytyjä... Onneksi mun kaveripiirissä se ei ole ollut ongelma, mutta ulkopuolisemmat ovat toki jaksaneet ihmetellä.

Nykyisin voin saunassa juoda siiderin, mutta useimmiten sekin on alkoholiton tai sitten limpparia... :-)

Mä oon aina ollut tällainen. En tiedä miksi...

Mindianna kirjoitti...

Tuttua tuo "mikset juo"-juttu. Minä en ikinä ole saanut juotua yhtä tai kahta siideriä enempää illassa, vaikka olen joskus yrittänytkin :). Sitä sitten muut aina ihmettelee. Viime viikolla olin pitkästä aikaa baarissa ja kaverin kaverit oli koko ajan tyrkyttämässä juotavaa. Sitä en tiedä, miksi ihmiset tekee noin. Ja mullakin on tosiaan hauskaa, vaikka en olekaan kännissä. Että en minäkään tylsimys ole selvinpäin :).

Mari kirjoitti...

Mulla oli vaihe, jolloin en juonut alkoholia, silloin tällöin kävin kavereiden kanssa baarissa, autolla. Ja sama rallatus "miks sä et ikinä ota", "taasko sä oot autolla?", "no jätät auton tohon ja alat juomaan". No, nyt viime aikoina olen taas ottanut, onpahan kaveritkin tyytyväisiä ;). Mulla ei ole siis ollut absolutismi kyseessä, ei vaan pariin vuoteen juurikaan maistunut.

Anonyymi kirjoitti...

Itse juon ja olen juomatta, fiiliksen mukaan. Mutta sama ilmiö on huomattu! Ilmenee myös niin, että saatan juoda 1 tai 2 lonkeroa illan aikana, mutta se on jonkun muun mielestä liian vähän. En tajua.. Varsinkin kun itse en kitise heidän juomisistaan, niin en ymmärrä miksi näin päin.

t. Riikka