maanantai 17. syyskuuta 2012

Pikkuhiljaa opetellen...

 Minä olen halunnut järkkäriä monen monta vuotta, mutta aina tyytynyt perusdigikameraan. Muistattekin ehkä, että vasta kerroin kamerani menneen rikki. Puhuttiin uuden kameran ostamisesta sitten joskus, molemmilla kun iPhonessa hyvä kamera, niin niillä pärjää... Kyllähän mie sanoin sen moneen otteeseen, että haluan järkkärin, mutta en ajatellut saavani sitä näinkin nopeasti...
Parisen viikkoa sitten (niin, tämä on jo vanha juttu) oltiin perheen kanssa kaupungilla. Mies totesi siellä, että mennäänkö katsomaan livenä niitä järkkäreitä. Mentiin ja ihmeteltiin, vertailtiin Canonia ja Nikonia ja tultiin siihen tulokseen, että olishan se kiva kokeilla Nikonia kun entisen Canonin kamerat on mennyt rikki aina vuoden välein... Tutkailtiin putkia ja ständejä, ihastelin ja mietin mielessäni "joku päivä mä saan nämä". Noh siinä sit totesin, että lähdetään jatkamaan matkaa, mutta mies sanoikin "jos saisit nyt ottaa jonkun näistä, niin minkä haluaisit". Totesin, että (olin siis tässä vaiheessa ajatuksella, että tää on ihan vaan haveilua) haluaisin tuon Nikonin aloitteluun ja siihen ehdottomasti jalustan, sit pitäs saada iso muistikortti ja muutaman putken sit siinä vaiheessa kun osaan jo käyttää kameraa...

Mies tempaisee, pyytää myyjän luokse ja sanoo "saadanko heti matkaan tuo kamera, sit tuo jalusta ja iso muistikortti". Olin ihan äimänä, että mitä mies oikein hommaa... Kyselin, että eikai me nyt tota osteta ja että eihän meidän pitänyt ku tulla kattomaan... Siihen mies vastasi "sinä olet halunnut järkkäriä niin kauan ku muistan, nyt sen saat" ja vitsaili päälle, että ainakin nyt tietää mitä ostaa joululahjaksi, synttäri- ja äitienpäivälahjaksi, lisäosia kameraan:D Arvatkaa olenko haltioissani:) Mies uhrasi omaa harrasterahastoaan minun yllätykseen, voiko nainen onnellisempi olla kun mies tykkää enemmän naisesta, entä moottorileluistaan;)

10 kommenttia:

Wiltsu kirjoitti...

Huippuihana mies sinulla! Tuollainen yllätys kelpaisi minullekin ;)

Ihailen joka kerta tuota teidän sanomalehtiseinää, kun se täällä blogissa vilahtaa. Olen päättänyt, että meille tulee johonkin huoneeseen samantapainen sit, kun joskus muutetaan.

Saila kirjoitti...

Ihana ihana mies sinulla!! Ja vielä omasta harrasterahastosta, tuo osoittaa jo Suurta Rakkautta! :D

dibsukka kirjoitti...

Wiltsu: Kiitos, on se vaan niin muru<3

Sanomalehtiseinä on kyllä kiva, toivottavasti saat omasi jonain päivänä:)

dibsukka kirjoitti...

Saila: Minä olen number one, ei mopo, jee:D

Marjukka kirjoitti...

Vau mikä yllätys! aivan mahtavaa!

tanja kirjoitti...

Aiwan ihana mies sulla!! :)

jarna kirjoitti...

Kiva mies!

Mulla Nikon ja olen ollut tyytyväinen. Paitsi että nyt olisi tarve saada valovoimaisempaa linssiä ja lisäsalamaa...ja maksaa maltaita:/ Nälkä kasvaa syödessä! :)

jarna kirjoitti...

Niin ja siis vielä sen verran että "muutama putki" onkin sitten ihan oma kustannuksensa, kun kunnon valovoimainen putki, jollaisen minä nyt haluaisin/tarvitsisin maksaa 1000-2000e. Ei ihan synttärilahjaksi irtoa varmaan mulle :D

dibsukka kirjoitti...

Jarna: Oletko katsonut ulkomaisista nettikaupoista?

Katselin itse ihan vaan Ebaystä muutamaa putkea ja siellä oli hinta ihan kohdallaan. Muutaman satasen säästää heti.

Maksaahan ne, mutta niin tuntuu maksavan kaikki:(

Mulle kelpaa sit vaikka käytettykkin ja heti kameran saannin myötä muutama kaveri ilmoitti, että heillä olisi myytävänä lisäkamaa, esim. pari kertaa käytetty lisäsalama.

Ihan eka hankinta on kunnon kameralaukku, sen saa jo suht halvalla:D

Taika kirjoitti...

Pakko kommentoida että ihan uskomaton mies. Oletpa onnen nainen!