lauantai 15. joulukuuta 2012

Rakas Joulupukki...

 Rakas Joulupukki. Tiedän, että olen kuluvana vuotena tehnyt omat virheeni, ollut ärsyttävä kanttura ja muutenkin ajoittain vähän vaikea. Silti enemmistön ajasta olen ollut oma ihana itseni. Kiltti, kuuliainen ja muutenkin herttainen. Lahjalistaani oli vaikea tehdä, sillä tuntuu etten oikein tarvitse mitään. 

Nuo Iittalan Kastehelmi sarjan astiat olisivat aivan ihania, mutta soveltuuko ne naiselle joka rikkoo astioita koko ajan vahingossa. Niin ja koittaa kyllä rikkoa sen yhden ruman kahvikupin ihan tahallaankin aika ajoin, mutta se ei vaan mene rikki. Siinäpä onki muuten sitkeä kaveri, oikeastaan tässä vuosien saatossa olen alkanut pitämään kupista sen rumuudesta huolimatta. Nimittäin niin vahvan kupin on oltava joku supermotti. Joskus kun kukaan ei näe, koitan hangata kuppia ja toivon, että sieltä pölähtäisi kupinhenki kolmen toiveen kanssa, mutta ei, ei ole näkynyt...
 Toisaalta astioita on jo paljon, joten voisin haluta jotain kaunista kotiin. Tuommoiset köyhänhoppeiset kynttilänjalat olisivat aivan ihanat olohuoneeseen, mutta tarvinko minä semmoisiakaan kun enhän minä voisi koskaan tommosessa kynttilöitä polttaa, kiitos kolmen kissan. Kissojakaan me ei nyt enempää haluta. Tai no halutaan, mutta tätä enempää en jaksa kertakaikkiaan imuroida, joten ei enempää karvojakaan. 

Tommoinen paljettikoristeltu tyyny olisi kaunis myös, mutta miten sitä painaa posken tommosta vasten? Meillähän on se yksi samantyylinen tyyny, kaunis ja ihana, mutta niin kovin epämukava. Niin no kait nuo on ihmisille jotka nätisti jalat ristissä istuskelee sohvalla. Ei tämmöiselle meikäläiselle joka kasaa kainaloon tyynyvuoren, nukahtaa kesken leffan ja muutenkin loikoilee miten sattuu.
 Tyynyliinoja makuuhuoneeseen me kyllä tarvittas. Jotaki nättejä ja semmoisia että ne sopis kaikkien settien kanssa. Minä en ymmärrä miksi markkinoilla on melkein kaikki pussilakanasetit niin, että niissä on kaksi tyynyliinaa. Kellä muka on vaan kaksi tyynyä parisängyssä? Kaksitoista olisi paljon parempi määrä. Pussilakanasettejä himoitsen, mutta kun niitäkin on enemmän ku tarvitaan.
Tätä leivänpaahdinta minä olen katsonut monta kertaa. Olisi hieno ja käytännöllinen. Tuon voisin ottaa, mutta mitäs teen sille paahtimelle joka ei vanha ole ja toimii moitteetta? Olisiko reilua sitä vanhaa paahdinta kohtaan, että odotetaan sen elämänkaaren loppuun ja sitten hankittaisiin uusi? Toisaalta, jos nyt menen vaihtamaan yhden laitteen mustaan, niin mitä siitä seuraa. Koko keittiölaitteiden uusiminen. Eijeijei.
Koruja minä rakastan, mutta jos rasiassa on viime talvena ostettuja ja pitämättömiä korvakoruja, rannekoru ja pari helminauhaa niin eikö se melkein viittaa siihen, että korujakaan en tarvitse? Vaatteista en edes puhu, niitä ei lahjaksi saa tuoda! Tai no, ehkä joku ihana pyjama tai lämpöset kinttaat. 
Sun viime vuonna tuoma Sodastream on ollut älyttömän kovassa käytössä ja takuulla käyttö jatkuu. Mietin, että tuollaiset hopeiset Night spirit sarjan pullot olisi aikas ihanat. Kiinnostaisi ne mautkin, mutta pullot olisi ensisijainen juttu...

Tiedän, että tuot lapsille Nintendo Wiin ja pari peliä. Vähän harmittaa, että tätä kyseistä peliä ei kukaan toivonut, sillä tämä olisi se mitä minä voisin pelailla tylsinä hetkinä. Voitasko siis sopia, että koska en tarvitse enkä ehkä haluakkaan nyt mitään (lukuunottamatta nuita pulloja), niin toisit tämän pelin. Ehkei tää mikään aikuisten top 10 toive ole, mutta mun vahva toive numero 1. Eikä saa nauraa siellä, pelaaminen on kivaa.

Ja joo, tiedän että olet nähnyt ne kaikki paketit jotka tällä viikolla tuli... Nekin oli lahja mulle, mutta ne oli lahja mulle multa itseltä, niin että pukki nyt vaan suuntaa katseen aattoon ja silleen.

Ai niin ai niin, toivon minä tietenkin rauhallista ja ihanaa joulua. Ja koska tiedän, että mies ei kirjoita kuitenkaan sulle, niin laitan liitteenä hänenkin pari toivetta. Ne kaikki puheet "en usko pukkiin" kannattaa antaa mennä ohi korvien. Miehet nyt joskus vaan on vähän höpsöjä:)

Niin ja hei, mä en tiedä voitko kauheana asiaan vaikuttaa, mutta lunta pitää kans olla jouluna paljon ja sit semmoinen pikkupakkanen. Ei mitään sata-astetta pakkasta kelejä. Paitsi, jos tuot ton pelin, niin sit saa olla yks tooosi kylmä päivä.

1 kommentti:

Helinä kirjoitti...

Vastasinkin sulle jo tuonne mun omaan joulupukin kirjeeseen.. Miksihän en hoksannut laittaa esimerkiksi kaunista, esim pellavaista reunuslakanaa tms listaan. Oijoi. :) Tääki oli kiva lista josta sais vaikka kuin monta lisäystä omaan. Hihih*:)