tiistai 14. heinäkuuta 2015

Lomapuuhaa...

Viime viikolla lähdettiin perheen kanssa road tripille. Mitään suunnitelmaa, päämäärää tms. ei ollut. Kissavahti oli hommattu, asuntoauto alla, joten ei muuta kuin matkaan.

Ensimmäisenä päivänä ajettiin kohti Tuuria. Lapset shoppaili lelu ja krääsäosastolla, minä kauneusjuttuja ja mies pojan kanssa etsi hyvää ruokaa. Miljoonativoli sulkeutui juuri silloin kun pääsimme perille, joten se jäi meiltä näkemättä, mutta kauempaa katseltuna emme ehkä menettäneet kauheasti. Tivolin näkeminen sai kuitenkin ilmoille ajatuksen, että jossain vaiheessa reissua pitää päästä huvipuistoon.
Tuurista hetken aikaa eteenpäin ajeltuamme iski väsy ja päätimme pysähtyä nukkumaan. Asuntoautoilussa on kyllä niin parasta tuo menemisen vapaus. Saa nukkua ku nukuttaa, kokata kun on nälkä ja ajaa kun sille tuntuu.

Seuraavana aamuna pohdimme, että minne nyt? Kysyimme lapsilta, että mitä he tahtoo ja näemmä edellinen ilta oli mielessä kun molemmat sanoi "me halutaan huvipuistoon". No siitä se ajatus sitten lähti. Olimme puhuneet, että Tampereelle olisi kiva päästä, mutta ei sovita mitään jos pikkumiehen kanssa ei ajo menekkään nappiin. Vaan sepä meni. Poika on kuin vanha karavaanari.
 Suunnaksi siis Tampere.

Lasten kanssa ajaessa kannattaa pysähdellä tiheästi ja näin teimme. Otettiin taukoja aina kun näkyi jotain kiinnostavaa. Ja näkyihan niitä. Jääkaappia täydennettiin myös ja piti pari kirppariakin koluta. Päivä oli jo pitkällä kun pääsimme Tampereelle. Ajoimme Särkänniemen ohi ja sanoimme lapsille, että tuonne mennään huomenna ja niinpä päätös yöpymisestä oli tehty. Illalla oli hyvin aikaa kuljeskella Tampereen kaduilla, shoppailla Koskikeskuksessa ja herkutella jätskibaarissa. Olen niin kade teille jotka siellä asuu, hitsi mitä kauppoja ja paikkoja ja mikä tunnelma. Haluan muuttaa sinne!

Kolmas päivä alkoi siis Särkänniemessä. Lapset oli aivan innoissaan ja oli kyllä mukava itselläkin päästä sinne. Delfinaario oli lasten suosikki, minusta Näsineula oli huisi ja onhan ne kaikki laitteet aivan mielettömiä. Niin paljon nähtävää ja niin hauskaa. Väsyhän siinä samaan aikaan tuli ja päätettiin miehen kanssa, että ensi yöksi mennään hotelliin. Vaikka asuntoautossa on hyvä nukkua, niin kyllä tuntui ihanalle päästä oikeaan sänkyyn. Kuumaan vaahtokylpyyn ja uimaan.
Neljäs päivä alkoi ruhtinaallisella hotelliaamupalalla, kauniilla näkymällä ja virkeällä ololla. Tästä oli hyvä jatkaa matkaa ja todeta, että pakkokait se on kotiin kohta suunnata.
Hei heit Tampereelle ja suunta kohti pohjoista. Emme tienneet mitä kautta mennä kotiin, joten ajettiin vaan. Jossain Jyväskylän ja Pihtiputaan välimaastossa alkoi väsyttämään ja löydettiin ihana ranta missä olla yötä. Viides päivä olikin sitten kotiinpaluupäivä. Kirpparille pysähtyminen, huutokauppakeisarin konnuilla pyörähtäminen ja pian näkyikin Oulun kyltit.

Kyllä on kiva olla kotona, mutta odotan jo, että milloin päästään taas tienpäälle.  Pelkäsin etukäteen, että miten reissu onnistuu pienimmän vuoksi. Tulomatkalla Kempeleen kohdalla hoksasin, että hätävaraksi ostettu puuhapete aski oli edelleen hanskalokerossa. Hyvin kait se sitten meni kun moista "viihdykettä" ei tarttenut kaivaa esiin. 1300km kuitenkin ajettiin.

Ulla kirjoitti...

Ihanan kuuloinen reissu teillä ollut. Tampere on kyllä niin ihana kaupunki. Me ollaan myös lähdössä sinne sunnuntaina viettelemään kesälomaa=)

Arkirakkaus kirjoitti...

Kiitos Ulla. Meillä kyllä oli kivaa:) Ihanaa lomaa teillekkin.

Ilona kirjoitti...

Olipa mukavan rennon kuuloinen reissu! Tuollaista sen pitää ollakin:)

Arkirakkaus kirjoitti...

Ilona: liika suunnittelu vie kaiken hauskuuden, joten rentous on hyvä lähtökohta :)